português | español | english | français |

logo

Cerca a la base de dades

Base de dades:
FONS
Cercar:
SOLANILLA I ROSELLO, ANNA []
Referències trobades:
Mostrant:
1 .. 2   en el format [Estàndard]
pàgina 1 de 1


1 / 2
seleccionar
imprimir
Text complet
Bookmark and Share
L'Escenografia simbolista d'Adrià Gual [Fitxer informàtic] / Anna Solanilla i Roselló ; [dirigida per: Ricard Salvat]
Solanilla i Roselló, Anna


Barcelona : Universitat de Barcelona, 2008
Dirigida per: Salvat, Ricard. Universitat de Barcelona. Departament d'Història de l'Art, 2008
1 recurs electrònic (574 p.)

L'escenografia d'Adrià Gual es comença a desenvolupar en el marc dominant d'un plantejament tradicional vuitcentista de pretensions il·lusionistes i solucions il·lustratives. Es tracta d'uns decorats pintats marcats per un fort eclecticisme entre els estils de la pintura de cavallet del postromanticisme (a partir del 1874) i el realisme (a partir del 1890). En aquest context escenogràfic decadent, els decorats només reiteren un sentit de quadre, pintura de gran format a l'escenari. Adrià Gual, com a artista inquiet i vinculat ideològicament i artísticament a les ambicions regeneracionistes del modernisme, se suma a l'objectiu de construir un nou teatre -i, per tant, una nova escenografia- per a una societat catalana moderna. Va ser en aquests moments quan l'escenografia catalana va passar de ser un element de caràcter il·lustratiu a esdevenir un instrument amb més ambició artística en abandonar els efectes d'il·lusió per atribuir-se l'objectiu d'"il·luminar L'escenografia simbolista és més que l'acte de materialitzar un espai a través d'estructures o pintures. És l'art de la suggestió, de l'evocació d'imaginaris, per mitjà principalment de llenguatges visuals, però sense excloure'n d'altres com el sonor o l'olfactiu. Aquests imaginaris es desenvolupen en diferents nivells d'expressió del missatge visual i espacial: des de "representativament" fins a "simbòlicament" i "abstractament". L'escenografia modernista d'Adrià Gual significa el trencament amb l'escenografia "quadre", tradicional e il·lustrativa. La seva concepció de la plàstica escènica és l'inici de l'acció poetitzada moderna i expressiva.


Matèries: Dramaturgs ; Escenògrafs ; Teatre ; Tesis doctorals ; Simbolisme ; Modernisme
Matèries: Gual i Queralt, Adrià (1872-1943)
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1872 - 1943]
Autors add.:Salvat i Ferré, Ricard (Dir.)
Accés: http://hdl.handle.net/10803/525836
Localització: TDX: Tesis Doctorals en Xarxa


Enllaç permanent a aquest registre



2 / 2
seleccionar
imprimir

Bookmark and Share
L'Escenografia simbolista d'Adrià Gual [Fitxer informàtic] / Anna Solanilla i Roselló ; [director: Ricard Salvat i Ferré]
Solanilla i Roselló, Anna


Dirigida per: Salvat i Ferré, Ricard. Universitat de Barcelona. Facultat de Geografia i Història. Departament d'Història de l'Art, [2008?]
1 disc òptic (CD-ROM) : il. col. ; 12 cm + 1 USB
Curs de doctorat: Art, natura i societat. Bienni 99-01. Notes. Bibliografia. Inclou: Annex I: Catàleg digital de la plàstica escenogràfica d'Adrià Gual.



Matèries: Dramaturgs ; Escenògrafs ; Teatre ; Tesis doctorals ; Simbolisme ; Modernisme
Matèries: Gual i Queralt, Adrià (1872-1943)
Àmbit:Catalunya
Cronologia:[1872 - 1943]
Autors add.:Salvat i Ferré, Ricard (Dir.)
Localització: Universitat de Barcelona


Enllaç permanent a aquest registre



pàgina 1 de 1

Base de dades  FONS : Formulari avançat

   
Cercar:
en el camp:
 
1     
2   
3